13

Puneți-vă aceste 20 de întrebări pentru a vă îmbunătăți conștientizarea

Nu este tocmai o revelație că conștientizarea de sine este o componentă cheie a succesului. Filozoful grec Aristotel, care a trăit între 384 și 322 î.Hr., a spus cândva: „Cunoașterea ta este începutul întregii înțelepciuni”. A te cunoaște pe tine însuți necesită eforturi serioase. Dar, din păcate, nu există nici o cale stabilită pentru conștientizarea de sine, nu există pași standardizați pentru a ajunge la ea. Acestea fiind spuse, având nevoie de ceva timp pentru a va examina pe dvs. – abilitățile, dorințele, motivațiile – ajută.

În efortul de a deveni mai conștient de sine, iată o listă de 20 de întrebări pentru a reflecta:

  1. La ce mă pricep?
  2. La ce sunt așa, așa?
  3. La ce sunt dezastru?
  4. Ce ma oboseste?
  5. Care este cel mai important lucru din viața mea?
  6. Cine sunt cei mai importanți oameni din viața mea?
  7. De cât somn am nevoie?
  8. Ce mă stresează?
  9. Ce mă relaxează?
  10. Care este definiția mea despre succes?
  11. Ce tip de lucrător sunt?
  12. Cum vreau să mă vadă alții?
  13. Ce ma intristeaza?
  14. Ce mă face fericit?
  15. Ce mă enervează?
  16. Ce tip de persoană vreau să fiu?
  17. Ce tip de prieten vreau să fiu?
  18. Ce cred despre mine?
  19. Ce lucruri valorez în viață?
  20. Ce mă face să mă tem?

Dacă doriți să-l încercați singur, răspundeți cu primul lucru care apare în mintea dvs. și nu vă gândiți prea tare la sensul din spatele unei întrebări. Răspunsurile dvs. inițiale nu sunt chiar atât de importante. Ceea ce contează mai mult este că întrebările vă determină să vă gândiți, în special la cele care pot fi dificile sau incomode de răspuns, cum ar fi „La ce sunt dezastru?”

Acum vine partea cea mai critică: raționamentul. Folosiți gândurile pe care le-ați adunat pentru a vă îmbunătăți viața aplicând ceea ce Aristotel numea „logos” – capacitatea de a vorbi rațional. Istoricul Paul Rahe a explicat cel mai bine conceptul de logos în cartea sa Republics Ancient and Modern. „Pentru Aristotel, logos-ul este ceva mai rafinat decât capacitatea de a face publice sentimentele private”, a scris el. „Îi permite să perceapă și să-i lămurească pe ceilalți printr-un discurs motivat diferența dintre ceea ce este avantajos și ceea ce este dăunător …”

Asta trebuie să faceți în căutarea dvs. de auto-conștientizare: încercați să descoperiți lucrurile despre dvs. care sunt avantajoase și care sunt dăunătoare.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply