4

Odihna este pasiva Recuperarea este activa

Odihna este pasiva

Inapoi la Billy. Cu siguranta, muschii lui se vor relaxa in timp ce se uita la televizor, iar mintea lui va gasi o distragere temporara fata de problemele sale.

Dar doar pentru ca Billy nu cheltuieste energia, nu inseamna ca va recapata energia pe care a pierdut-o deja. De fapt, se poate intampla contrariul: Prea mult timp petrecut odihnit ne poate face de fapt mai obositi decat inainte de a incepe. Nimeni nu are putere sa se mai miste dupa o lunga vreme petrecuta in fata televizorului.

Recuperarea este activa

Spre deosebire de odihna, recuperarea este o practica activa si deliberata si poate fi utilizata pe deplin doar printr-un sens precis de intelegere de sine: Care este sursa dumneavoastra de motivatie? De unde vine sentimentul tau de sens? Ce este in centrul fiintei si deciziilor tale?

Recuperarea eficienta inseamna recuperarea sursei de energie care te conduce si asta nu se poate face decat in ​​mod deliberat. In Cele 7 obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienti, Stephen Covey dedica un intreg capitol importantei recuperarii. El insista asupra faptului ca cel mai important lucru pe care il poate face cineva este sa-si faca timp pentru „a-ti taia ferastraul”, ceea ce se pare ca este o referire la faimosul zical al lui Abraham Lincoln, „Da-mi sase ore sa tai un copac si voi petrece primele patru ascutind topor.”

Pentru a lucra eficient, trebuie sa-ti faci timp in mod deliberat sa iti reinnoiesti simtul scopului, care este fundamentul pe care se construieste munca de zi cu zi.

Recuperarea este imperativa pentru o munca eficienta, deoarece este o forma de pregatire care ne permite sa ne concentram asupra a ceea ce conteaza pentru noi. Se poate face la sfarsitul zilei, dar si la inceput.

Recuperarea eficienta inseamna recuperarea sursei de energie care te conduce si asta nu se poate face decat in ​​mod deliberat.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply