13

Nu mai categorizati viata dvs. ca „Munca” si „Toate celelalte”

Este important sa va detasati de la munca. Stiu asta. Stiti asta. Persoana care sta la birou acolo terminand proiectele la 7:15, vineri seara, stie acest lucru. Si totusi, cand vine vorba de implementarea efectiva a pauzelor, multi dintre noi luptam.

Cu siguranta. In calitate de proprietar de intreprinderi mici, m-am lasat sa ajung in pragul de mai multe ori. Au existat perioade in care vortexul facturilor, cerintele clientului si stresul unei atitudini „mereu continuu” m-au facut sa ma imbolnavesc fizic. Si, de cealalta parte a lucrurilor, in perioadele in care am prosperat la serviciu, de multe ori a fost pentru ca abia am atarnat in alte domenii ale vietii mele – agitatiile mele, prieteniile mele si relatia mea cu logodnica mea.

Insa taierea unor atributii nu este un semn ca nu iti iei munca in serios – dimpotriva, este o modalitate de a te asigura ca vei produce cel mai bun lucru al tau. Cercetarea sustine acest lucru: conform unui studiu realizat la Universitatea Stanford, atunci cand depasim excesiv, riscam sa lucram de fapt. Dupa 50 de ore pe saptamana, au observat autorii studiului, productivitatea scade brusc in fiecare ora; dupa 55 de ore, suntem in esenta inutili.

Dar pentru a reincarca cu adevarat, nu este suficient sa ne inchidem doar laptopurile si sa deschidem Twitter pe telefoanele noastre. In schimb, trebuie sa fim intentionati cu timpul nostru. In cartea ei „Make Work Work: New Strategies for Surviving and Thriving at the Office”, antrenorul de management al timpului, Julie Morgenstern, scrie ca oamenii adesea gresesc sa-si imparta viata in doua parti: munca si orice altceva. Dar, de fapt, exista mai multe elemente in viata noastra in afara muncii si este important sa le echilibram pe toate.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply