4

Cum se recupereaza un atlet

Pentru sportivi, odihna si recuperarea sunt lucruri foarte diferite – o distinctie care va poate ajuta sa evitati arderea in viata voastra.

A fost o zi lunga. Billy tocmai a ajuns acasa dintr-o zi agitata la serviciu, iar primul lucru pe care vrea sa il faca este sa coboare pe canapea, sa porneasca o sitcom fara minte pe Netflix si sa priveasca drept inainte, fara sa se miste cateva ore.

Nu este nimic in neregula cu asta. Odihna este importanta si multi oameni se relaxeaza uitandu-se la televizor, tragand un pui de somn sau jucand jocuri video. Dar aceste alegeri sunt o salvare temporara. Desi pot fi placute, acestea nu contribuie la recuperarea eficienta.

Am fost un alergator competitiv la distanta lunga timp de 15 ani si, daca am invatat o lectie, este o diferenta imensa intre odihna si recuperare. Sarcina medie de pregatire saptamanala pentru orice alergator competitional la distanta este de aproximativ 60 pana la 70 de mile si poate fi obositoare. Dar intreaba e orice alergator cum se recupereaza, iar raspunsul lor te poate surprinde: „Ma recuperez mergand la o alergare de dimineata”.

Da, dupa ce s-au epuizat alergand 60 de mile pe saptamana, alergatorii se recupereaza alergand mai mult. Aceasta este o practica standard printre alergatorii de top si, la fel de nebun, pe cat suna, functioneaza.

Prea mult timp petrecut odihnindu-ne poate de fapt sa ne oboseasca mai mult decat inainte de a incepe.

Intr-un studiu din 2009, medicul fizician Stephen Seiler, doctorat, a ajuns la concluzia ca cea mai buna modalitate de a dezvolta rezistenta este sa combini antrenamentul de intensitate inalta cu o multime de antrenamente de intensitate redusa. Alergatorii trebuie sa faca alergari lente, deoarece le permite sa se recupereze mai rapid si le ofera o sansa mai buna de a dezvolta rezistenta.
In acelasi mod, ne putem recupera de la lucru, practicand strategic recuperarea activa, ceea ce arata mult diferit de a nu face nimic.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply