2

Cum ma recuperez dupa o zi plina

Inca mai privesc ocazional televizorul si joc jocuri video, dar am inteles ca sunt doar distrageri temporare, mai degraba decat metode eficiente de intinerire. Exista patru moduri principale in care practic recuperarea activa:

Jurnalizare: Exista multe cercetari in legatura cu modul in care jurnalismul poate avea un efect pozitiv asupra bunastarii tale emotionale. De asemenea, este un instrument valoros pentru recuperare – jurnalul este o coperta a zilei, o reflectie asupra locului in care am fost si ma ajuta sa analizez daca actiunile mele de zi cu zi se aliniaza cu motivatiile si intentiile mele mai profunde.

Jurnalizarea este o practica deliberata de onestitate cu mine insumi.

Solitudinea de dimineata: In fiecare dimineata, ma trezesc si imi dau cam 30 de minute pentru a studia textele sacre si a le relationa cu viata mea. S-ar putea parea ca se recupereaza prin a dormi mai putin, dar timpul petrecut in studiul tacut are un impact mai mare asupra recuperarii mele decat orice altceva. Cand scrriu in jurnal, imi compar actiunile cu unitatile mele interne; singuratatea mea de dimineata este timpul petrecut descoperind care sunt unitatile mele interne in primul rand.

Alergare zilnica pe distante lungi: am descoperit ca alergarea ma face mai fericita si imi ajuta recuperarea mentala prin eliberarea stresului, ajutandu-ma sa ma gandesc si oferindu-mi o alta sansa de singuratate spre sfarsitul zilei. Cel mai important, imi hraneste increderea. Cand alerg, imi arata ca pot face ceea ce mi-am propus.

Apelarea prietenilor vechi: nu-mi folosesc prietenii ca terapeuti. Am aflat ca, daca sun un prieten cu singurul scop de a ma face sa ma simt mai bine, ajung doar sa ma simt neplacut. Dar daca sun un prieten pentru ca vreau cu adevarat sa vorbesc cu ei, atunci un efect secundar al acestei conversatii este recuperarea. A vorbi cu cineva pe care il cunosc de multa vreme imi ofera o sansa sa-mi recuperez radacinile, sa reamintesc versiunea mea care exista inainte de tot stresul care ma plange in prezent. Imi permite sa imi recuperez o parte importanta din mine, pe care o pierd uneori din vedere. Apelarea prietenilor face viata distractiva. Transforma dificultatile in aventuri si imi permite sa rad de oboseala.

Mentineti casa vietii voastre

Sunt cel mai eficient cand stiu de ce fac ceea ce fac. Acesta este ceea ce fac alergatorii la distanta cu alergarile de recuperare: isi scutura muschii, dar se gandesc si la ce ii obliga sa alerge in primul rand. Ei acopera din nou elementele de baza ale alergarii si reinnoirea sentimentului lor de scop.

Munca vietii este ca intretinerea casei. Tinutul mentine aspectul exterior al casei, precum treaba de vopsea si peluza din fata. Recuperarea este insa actul de a mentine cele mai esentiale structuri ale casei – fundatia si peretii care o tin impreuna.

Daca va odihniti doar, exteriorul poate arata atractiv, dar interiorul nu va fi foarte frumos si chiar s-ar putea prabusi. Odihna si recuperarea sunt diferite, dar ambele sunt esentiale pentru a-ti construi viata cea mai buna.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply